Recent Researches

Workload-adaptive User-transparent   Asynchronous I/O Layer

비동기 I/O 성능 최적화와 서버 자원 효율성을 위한 io_uring 기반의 I/O layer 개발 연구

Adaptive Game Evironment Design based on Player Behavior Pattern for Difficulty Adjustment

인공지능을 활용하여 사용자의 패턴에 맞는 게임 환경을 제공하는 게임 레벨 디자인 연구

A study on Parallel Programming Approach for MMO Game Server

고성능 MMO Game Server 개발을 위한 병렬 프로그래밍 기법 활용 연구

A Player-Like StarCraft 2 AI for Enhanced Fun and Diversity using Reinforcement Learning    


강화학습을 활용하여 실제 플레이어와 유사한 스타크래프트 AI 개발 연구

A Study on the Influence of Platform Design in Level Design by utilizing  Multi-agent Reinforment Learning

2vs2 대전 슈팅 게임을 위한 다양한 플랫폼의 형태가 레벨 디자인에 미치는 영향 분석 연구

Optimizing Server Synchronization Techniques for Network Games


MMO 게임서버를 위한 최적화된 서버 동기화 기법 개발 연구

Projects